Kun mä olin ihan pentu, emo ja isäntä oli ihan varmoja, että musta tulee isona hiippaava sähköasentaja. Mä nimittäin tykkäsin tutkia kaikkia sähköjohtoja.  Ja kun mä olen tällanen mustan musta ja liikun hiljaa ja huomaamattomasti, ne sano mua hiippaavaksi :). No, eilen ne sitten keksi mulle uuden ammatin. Kaikki alko siitä, kun isännän kotiin tullessa kylppärin lattialla oli vettä. Se ihmetteli emolle, että oliko emo jättänyt lattian pyyhkimättä suihkun jälkeen. No ei ollu, ja ne päätteli vissiin ihan oikein, että mulla oli lavuaariin hypätessä jalka lipsahtanu veskinpyttyyn. Siis ne vaan päätteli, kun eihän ne ollu paikalla, ja minähän en tunnusta ! Emo sitten totesi, että kai tosta tulee merimies.

Mutta ei se vielä tohon päättynyt. Emo huomasi illalla mun leuan alle ilmestyneet neljä valkosta karvaa. Se sano että ne on jotkut slipoverit...  vai oliko ne liperit... no jotku sellaset kun jollain pappi-ihmisillä kuulemma on kaulassa. "Että papiksiko se meidän Tepi rupeekin."  Just. Ja jatkuu: isäntä hihitteli ensin ittekseen ja kun emo kysy että mikäs nyt vaivaa, isäntä sano että ei kun Tepistä tulee tietysti merimiespappi. Siis merimiespihvistä mä olen kuullut (ei kai sitä tehdä kuitenkaan merimiehistä???), mutta mikä on merimiespappi ? Meinaan jos mun täytyy sellaseks ruveta, olishan se hyvä tietää...